School

24 augustus 2018 - Pasco, Verenigde Staten

Heel erg leuk zo een jaar in Amerika, maar ik ga natuurlijk ook gewoon naar school hier. Mijn eerste schooldag is dinsdag, samen met de freshmans... ja, de bruggers dus. Ik moet echt intens veel regelen voor school, zo moet ik ook een paar prikken hebben. Ik moet de Hepatitis B, tetanus boost en misschien ook de waterpokkenprik, terwijl ik de waterpokken al (2x) heb gehad, tja... Van de Hep B prik heb ik de eerste al gehad, dat zijn er 3 in totaal. M'n arm voelt alsof ik te hard heb getraind ofzo, fijn zo een prik. Ook wil ik graag een sport doen, ook veel geregel hierzo. Dat had ik geloof ik in mijn vorige blog al gezegd, dat je dan helemaal naar de dokter moet om een physical te halen.

Een schooljaar op Chiawana High School heeft 3 trimesters. Elk trimester zijn er andere vakken en zo ook andere sporten. Ik wilde graag cheerleading doen, maar dat is helaas maar 1 trimester, dus ga ik liever bij het dansteam die wel 3 trimesters door gaat. De sporten zijn al voor de zomervakantie begonnen, er was zelfs een danskamp in de zomer. Het dansteam zal wel al veel dansen hebben en ik zal heel erg achterlopen, maar ze laten me try-outs doen. Wie weet hoe het loopt. Anders ga ik samen met Lexi en Shannon sporten.

En de schoolvakken. Ik wist dat er meer vakken waren en verschillende vakken. Maar ik heb vandaag me toch een boek gekregen, jeetje. Er zijn zoveel vakken hier echt bizar. Je hebt zelfs grads teen parenting. Yep, voor als je zwanger bent.  Ik heb (waarschijnlijk) 3 verplichte vakken, US History 3 trimesters, English 3 and Civiks 1. En dan kan ik er nog 3 kiezen. Welke ik niet uit kan kiezen;

• Leadership 2 trimesters, ook heb je advanced leadership, daar heb je die eerste voor nodig, maar omdat ik een exchange student ben, ben ik speciaal en kan ik die misschien ook kiezen ;),
  • Foods & Nutrition 1, koken dus, en dan heb je ook nog internationaal koken ook 1 trimester,
  • Travel&Tourism Marketing 1,
  • Japanese 2,
  • French 2, met verschillende niveaus,
  • Spanish 2,
  • American sign Language 2,
  • Advanced drama 3, daar moet je al drama voor hebben gehad en auditie voor doen, je gaat ook echt een voorstelling spelen, als ik die niet haal kan ik ook gewoon drama doen dat is 2x1 trimesters op verschillende niveaus,
  • Piano lab 1,
  • Guitar 2x1,
  • Health 1,
  • Fitness 2x1,
  • Walking Fitness Class 1,
  • Weight training 1,
  • Aerobics 1,
  • Phychology 1.

Je hebt ook Law enforcement, maar dat valt weer onder andere vakken en staat ook bij dat dat 1 jaar is, inplaats van trimesters. Dat moet ik dinsdag navragen. Dusssss, dit zijn de vakken die mij interesseren en nu alleen nog kiezen, and everyone knows how bad I am at making choises. Ik heb dus 6 vakken, 2 ben ik 3 trimesters verplicht, 1 ben ik 1 trimester verplicht, nu de rest nog. Wat denken jullie dat ik moet nemen?

Vandaag zijn Brad en Harold (vriend van de familie, werkt samen met Shannon) bezig geweest met de tuin, want daar moet nog veel aan worden gedaan. Er staat hier overal super veel onkruid, ook in de tuin, die moesten er dus eerst uit worden getrokken en daarna hebben ze 5 pallets met gras neergelegd. Ja neergelegd. Dat is heel normaal hier, stukken grond met gras erop neerleggen. Ik had er zelf nog nooit van gehoord, maar iedereen hier doet het op die manier, want de lucht is veel te droog om gras te laten groeien. Je ziet hier ook overal sproeiers aanstaan, een paar keer per dag, anders gaat alles hier dood, zo droog is de lucht. Ik heb Harold ook beter leren kennen. Hij heeft een Brits accent, best grappig om Amerikaans en Brits door elkaar te horen. We hebben met zijn vieren gegeten aan één tafel, gebeurt niet vaak hier maar ze zeggen dat ik een super goede invloed heb op het gezin.

Ohh en mijn gastgezin heeft super veel regels gekregen van de organisatie waar ik dit avontuur mee doe. Gelukkig vinden ze alles onzin, zijn ze super makkelijk en heb ik eigenlijk geen regels. Ik ben sowieso een prachtkind dus ik heb geen regels nodig :)

1. Mam:
    25 augustus 2018
    Ben benieuwd naar de uiteindelijke keuze van je vakken. Mocht je er niet uitkomen kun je altijd die truc met de pen en gesloten ogen doen samen met Lexi 😛. Succes prachtdochter 💖
  2. Oma Hoogenboom:
    25 augustus 2018
    Handig die truc van je Moeder,maar stiekem een beetje kijken mag ook wel!succes er me e hoor!!😊