Mijn nieuwe thuis

23 augustus 2018 - Pasco, Verenigde Staten

Daar komt die dan eindelijk. De eerste blog over mijn nieuwe leven in Amerika. Eergister was mijn eerste dag, de tijd vliegt voorbij, terwijl ik aan de andere kant het gevoel heb dat ik hier al een week ben, zo thuis voel ik me al. Ik zal beginnen met mijn nieuwe huis in de Amy Loop straat. Als je het op google maps wilt zoeken, helaas gaat  dat je niet lukken, want het huis is echt net nieuw, net zoals de straat. Het huis is super groot, maar moet nog veel aan gedaan worden. Ik deel mijn badkamer met Alexis/Lexi (hostzus), hij is nog niet af, dus momenteel douche ik in de badkamer van mijn hostouders. Hun kamer + hun badkamer is even groot als het huis van mamma thuis in Dordrecht, maar dan met maar 1 verdieping, gewoon om even een beeld te geven hoe groot het huis is.

Mijn eerste dag had Shannon (hostmoeder) vrij genomen. Het eerste wat ik kreeg was een huissleutel. Dat voelde wel goed, ik kreeg al gelijk een thuis gevoel. Samen met Lexi zijn we met zijn 3e er al vroeg op uit geweest, want niemand kon meer slapen. Rond 10 uur zijn we langs Dutch Bross geweest, jaja Dutch. Gelijk kreeg ik al een complimentje dat ik een mooie rok had en later die dag kreeg ik weer een complimentje over mijn schoenen. In Nederland zou dat niet zo snel gebeuren, want niemand praat tegen vreemden. Ik nam een medium cup met geen idee meer wat er in zat. Deze medium cup was groter dan onze large, ook om even een beeld te geven hoe groot alles hier is. Ook namen ik en Lexi een muffin top, dus echt alleen de bovenkant van de muffin. Ik kreeg hem voor de helft op en toen zat ik vol. Shannon blijft maar zeggen hoe weinig ik eet, terwijl ik voor mijn gevoel al 5 kilo ben aangekomen.

In de auto heb ik vooral rondgekeken naar de omgeving. Sorry, maar ik heb besloten hier te gaan wonen. Iedereen, maar dan ook iedereen hier heeft een Truck. En wat is nou precies mijn droomauto, een Truck! Ik zie grote Trucks, grotere Trucks en dan denk ik dat ik de grootste heb gezien en zie ik een nog grotere. Ik zag een sportschool, als er niks te doen is op mijn school kan ik altijd daar nog heen gaan samen met Shannon. Shannon zei al dat ik een goede motivatie zal zijn voor haar, maar uhm de laatste 3 maanden in Nederland heb ik ook niet meer gesport.... De wegen zijn hier heel anders en zoveel breder. Je denkt dat je op een snelweg rijdt, maar eigenlijk rijd je gewoon door een klein straatje heen. Alles hier heeft ook een drive thru, zelfs Starbucks, dat bewijst maar weer hoe lui Amerikanen zijn.

We zijn langs een paar verschillende winkels geweest. Ze hebben me van alles laten zien wat er hier is. En elke keer kon ik mijn ogen niet geloven. Alles is hier zo gigantisch groot, ook mijn eerste avond toen ik mijn tanden ging poetsen moest ik al lachen. De tube tandpasta is zelfs 3x zo groot. De winkels hier hebben alles. Een normale supermarkt is er niet, je krijgt er gelijk een mediamarkt, een restaurant en keukenkampioen, een drogisterij nog veel meer bij.

Wat me het meest is bijgebleven is Cosco. We gingen boodschappen doen en ik had already een goede invloed op Shannon zei ze. Normaal deed ze nooit echt boodschappen en moest Brad (hostvader) het doen, maar door mij gingen we boodschappen doen. De winkelwagentjes hier hoef je geen 50 cent in te doen en rijden ook wat moeilijker als in Nederland, maar he iedereen heeft was. Wat hebben we gehaald;

Croissantjes, de kleinste verpakking, 12 stuks dus. Ik heb aardbeien, druiven en babywortels meegenomen. Een bak druiven hier is 3x zo groot als een grote bak druiven bij ons thuis. We hebben noodles meegenomen, 24 stuks maar liefs, we hebben bakjes mac&cheese, ze zeggen elke keer ja dat is jouw portie, voor ons is dit een tussendoortje en we hebben eieren meegenomen, thee, crackers, Griekse yoghurt en jahoor, GOUDA, ZE HEBBEN GOUDA. Ja ik ben verslaafd aan kaas en ze hebben het gewoon, heerlijk. Ze hebben hier geen vers brood, dat verbaast mee eigenlijk ook niet zoveel, wat is hier wel vers en gezond... Ook zijn we een goede vriend van de familie tegengekomen, iets van Harold. Hij werkt samen met Shannon bij Cosco. Ook op de kipafdeling, net als wat ik bij de Jumbo deed. Alleen wij hadden maar 1 grill waar 10 kippen in kunnen en hun hebben er 4 of 5 waar 32 kippen in kunnen en ook kippen die ik denk 3 kilo zwaarder zijn.

Als je op school een sport wilt doen heb je een formulier nodig van de dokter dat je gezond bent, dus die hebben we ook gehaald. Ik zat bij de dokter en we moesten echt een formulier dat nooit eindigde invullen. En al mijn papieren moesten ze inscannen. Bij de dokter hebben ze normale stoelen en iets bredere stoelen, voor dikke mensen zeg maar. Uiteindelijk was ik aan de beurt. Ik moest alleen naar binnen. Als eerste mocht ik op de weegschaal staan, he wat fijn. Het stond zelfs in kilo's. Wat bleek, ik ben niks aangekomen! Later zag ik het in pounds, toen schrok ik wel, 154, jeetje. Ik werd gemeten, 175 cm is 5'9 en ik kreeg een oogtest. Nou ik zag geen ene reet ervan. Ze zei ook van is dit met lenzen in? Uhh jaa. Daarna mocht ik mee naar het kamertje. Ik mocht mezelf knuffelen, me tenen aanraken, meer vragen beantwoorden en m'n temperatuur werd gemeten. Ze vroeg of ik me ziek voelde, maar dat was niet zo. Ik moest blijven zitten en wachten op de dokter, die zou zo komen. Nou, 10 minuten verder daar was ze dan. Ze vroeg of ik me slecht voelde en meetten mijn temperatuur 2x opnieuw. Ik had 99.8 inplaats van 96.6. Toen ik erover na ging denken besefte ik wel dat ik hoofdpijn heb en verkouden ben, maar echt ziek voel ik me niet. De dokter praatte wel alsof ik 7 ben, beetje jammer weer. Later bij de balie kostte het 35 doller. Ik gaf 50. Deze vrouw moest serieus op een rekenmachine 50-35 uitrekenen.... damn girl...

Op dit moment zit ik in de woonkamer op de overheerlijke bank samen met Brad, ini mini crackers te eten, normale grote crackers hebben ze dan weer niet, met Gouda en honingham. Met een glas water zo groot dat er een flesje water in past met ijsklontjes die zo uit de koelkast vallen, te kijken naar World of Dance, wat een heerlijke show. Lexi is heel de tijd aan het rondlopen, ze moet zo werken en Shannon is aan het werk bij Cosco. Na World of Dance wordt het echt tijd dat ik alles ga opruimen, maar ik kreeg zoveel berichtjes hoe het hier gaat, ik dacht ik ga jullie eerst een paar dingen vertellen. Ik heb zeker nog niet alles verteld, maar dat komt nog wel. Als ik alles had verteld was ik morgen nog niet klaar met typen. Tot de volgende blog en alvast slaaplekker jullie!

1. Annette:
    23 augustus 2018
    Klinkt al super gezellig volgens mij ga je het daar geweldig krijgen en zo te lezen is je hostgezin ook heel aardig en gezellig geniet er maar lekker van 💋💋💋
  2. Arnold de jong:
    23 augustus 2018
    goed te lezen dat het goed gaat kanjer. Veel plezier enne nog maar 9 maanden en drie weken...
  3. Deveny:
    23 augustus 2018
    Super leuk om te horen dat je het naar je zin hebt, begin al bijna te denken dat je niet meer naar ons kikkerlandje wilt terug keren 😁 have fun 💞💞
  4. Christina:
    24 augustus 2018
    Super leuk om je blogs te lezen!