Homecoming

7 oktober 2018 - Pasco, Verenigde Staten

Het is alweer een tijdje geleden dat ik een blog heb geschreven. Heel veel bijzonders is er ook niet. Ik heb het druk gehad met school en dansen en in het weekend zijn we elke keer gaan shoppen. Mijn 2 winkels heb ik al gevonden hoor, Pink (Victoria Secret) en Hollister. Daar gaat het meeste van me geld wel naartoe. Vorig weekend was het zelfs zo erg, vrijdagavond ben ik met mijn zus en haar vrienden wezen shoppen, zaterdag met mijn zus, zondag met mijn zus en Lynn en maandagavond ook met mijn zus. Maaarrrr het was dan ook echt nodig!. Ik had echt een paar sweaters nodig, 1 of 2 meer outfits, een 'tussendoor jas' en een winterjas (die moet ik overigens nog bestellen voordat ik het vergeet), meer workout leggings, sportbh's, en uhm, ja dat was het wel zo een beetje. Dus nu heb ik het meeste belangrijke wel gehad. De vrienden van Lexy zijn super aardig. Ze zijn alleen Spaans, want Lex kan vloeiend spaans, en noemen haar dan ook Weda (white girl). Zondag zijn we opzoek gegaan naar een homecoming jurk. Homecoming is een soort prom, maar dan voor heel de school en in het begin van het jaar. Uiteindelijk heb ik 2 jurken gevonden, was nog een hele strijd welke het uiteindelijk zou worden, maar ik heb optijd kunnen beslissen gelukkig.

In de tussentijd heb ik ook al veel opdrachten en toetsen gehad voor school. Mijn gemiddelde is een A, hoger dan dat kan je niet. Kan je wel zeggen nerd, maar kom op zeg, sommige dingen zijn zo makkelijk echt niet normaal. Toch leer ik wel mega veel en interessante dingen. Ik heb ook mijn eerste powerpoint presentatie gehouden, in ASL. Ik was als eerste klaar met het maken van de powerpoint in de les. We kregen een formulier waar echt stap voor stap in stond hoe en wat je moest doen. En mensen snapten het gewoon niet, nouuu ik dacht echt wat is dit. Ik heb bijna de helft van de klas geholpen en de andere helft heeft de docent geholpen omdat ze het niet snapten. Ik vond het zo raar. Eind van de week, presentatie's. Sommige mensen wisten echt helemaal niks. Ik snap dat zo niet, zo moeilijk is het allemaal niet, maarja, het zal wel aan mij liggen. Zelfde dag was de homecoming assembly. In de assembly komt heel de school naar de gymzaal en vertellen ze bepaalde dingen, laten ze dingen zien, werden de homecoming prinsessen en prinsen ge-eer, noem maar op.

Yeah, ik ben een Foreign Exchange Student, ik word ook ge-eerd!. Nou leu-heukk. Ik mocht lekker naar voren komen, midden in de gymzaal, alle ogen op mij, mijn naam zeggen, waar ik vandaan kom en wat ik het leukste vind aan Amerika en dan in mijn native language, Nederlands dus. Vervolgens heb ik met het dansteam een hiphop gedanst. Ik was mega zenuwachtig, want we hadden de dag van tevoren het nummer veranderd. Het werd afgekeurd, want het leek net of er bitch in werd gezegd. Dus ander nummer, minder leuk nummer maar oke. Ook deden we een kick-up en die kon ik niet. Ik speelde safe en rolde gewoon op in plaats van springen, liever dat dan vallen met de gedachte dat toch niemand specifiek op mij zou letten. Shit, verkeerd gedacht. Vrienden van mijn neef bijvoorbeeld, dje-dje, geen idee wat zijn echte naam is, kwam na de assembly naar me toe; Ja jij was echt veruit de beste van allemaal, (lachend) die roll-up was echt geweldig. Ja thanks dje-dje, fijn dat je zo erg op me let. Later kwamen meer mensen naar me toe. "Hella great danser" en "you were the only one that really felt it" waren dingen die ik hoorde. Toch wel leuk om te horen. Later hoorde ik dat ze de verkeerde versie van het nieuwe nummer draaide, niet de clean versie maar de gene waar ze zeggen my big fat ass... Was de school niet zo blij mee, hadden we beter nog dat andere nummer kunnen doen... Achja, doe niet zo moeilijk, zo erg is het nou toch ook weer niet.

Diezelfde avond was het de homecoming footballgame. Het weer hier begint ook minder te worden. Zo moesten we een half uur buiten in de koud zitten met druppels regen. De eerste keer dat het regende. Ik snapte niet echt waarom de coaches wilde dat we buiten zaten te wachten om te oefenen op het veld, maarja doen wat hun zeggen. De sidelines gingen wel weer goed. Alleen bij de dans tijdens halftime starte de muziek niet vanaf het begon. Ondanks dat ging het toch best goed.

Na de game moest ik even langs Lynn haar huis. Hun geven een halloweenfeest en zijn 2 weken geleden al begonnen met het ombouwen van hun huis. Ze hebben zelfs een dolhof voor hun huis staan. Het was donker en ik zei tegen me zus, ja het is donker maar niet heel erg eng. Met dat gevoel liep ik dat dolhof in. Stond Al (houtvader van Lynn) daar om het hoekje met een masker op. Nouu ik denk dat heel de buurt me heeft horen schreeuwen echt waar de schrik van mijn leven dat niet normaal.

Zaterdag, homecoming day. S'middags gingen we eerst nog even kijken naar een band wedstrijd van mijn neef. Komen we daar aan, is mijn school bezig. Achja te laat, gelukkig zie ik dat ook vaak bij halftime. Band optreden gebruiken heel het footballveld, zijn 8 minuten bezig en maken er echt en heel verhaal van. Lastig uit te leggen, de volgende keer zal ik het een keer filmen. Het is best wel gaaf om te zien, voor 1 keer, daarna was ik het wel zat. Daarna hebben ik en Lex ons klaargemaakt voor de avond. Ik bracht Lexy mee als mijn date, iemand moest me toch beschermen van al die jongens ;). Als je een date wilde meenemen die niet naar Chiawana gaat (mijn school) moest je een formulier inleveren. 26 september. ja weet ik veel, kom ik daar 2 dagen voor homecoming mee. Gelukkig ben ik een exchange student en kan ik eigenlijk alles wel maken. Homecoming was in de gymzaal, het was super donker en de bozen deden het niet zo goed. Dat was wel jammer. Wat me wel verbaasde was dat je zelfs Dutch (Bross), ja we noemen het gewoon Dutch, kon halen en dat er een mega lange tafel was vol met snoep. Ik ben er wel 2 uur geweest, al moet ik zeggen dat het maar 3 uur duurde, heel erg leuk was het niet. Prom en Sadies gaan hopelijk was leuker worden en anders zorg ik daar wel voor. Rarara wat hebben we na homecoming gedaan. Dutch gehaald!

1. Oma Hoogenboom:
    7 oktober 2018
    Hoi Dena fijn dat het goed gaat daar,het Lev en is vol verrassingen! Je bent daar nu een paar maanden en al een koffer vol ervaringen!fijn dat je het zo kan delen! Groetjes Opa en oma
  2. Annette:
    7 oktober 2018
    Hoi dena fijn om weer zo'n leuk en levendig verhaal te lezen. Je verveelt je zo te lezen echt geen moment en bent al aardig ingeburgerd volgens mij. Het filmpje wat je van de week op Facebook had geplaatst was ook erg leuk om te zien. Je kon wel zien dat je al heel veel danservaring hebt 😊😚
  3. M.F.M. Rietveld de Klerk:
    7 oktober 2018
    Weer heel leuk om te lezen wat je allemaal doet ! Oom Ad en ik zijn ook meelezer van je blog en we genieten van de dingen die je daar doet en zo levendig beschrijft. Veel plezier en succes met alles
  4. Mam:
    8 oktober 2018
    Hablas un poco espanol ahora? 😁 Kun je spaans met opa Kreeft praten, vindt hij vast geweldig aangezien wij alleen een beetje vakantie Spaans kennen 😉😘