First game!

23 september 2018 - Pasco, Verenigde Staten

Een meisje uit mijn Frans klas zag me een keer lopen naar school en toen vroeg ze of ik een ride naar school wilde. Daar zeg ik natuurlijk geen nee tegen! Ze woont een straat naast me en wordt naar school gebracht door haar moeder en ik nu ook. Ze zijn echt super lief. Dat meisje (Brisa) was vorig jaar ook promprincess. Princess kan je alleen maar worden als je goede cijfers hebt en veel voor de school/andere mensen doet. Zo kan je al wel zien dat ze super vriendelijk zijn. Een half uur lopen hoef ik gelukkig niet meer. Geen zorgen, ik krijg voldoende beweging. Ik heb eindelijk een beetje een ritme gevonden. Een druk ritme, maarja dat ben ik natuurlijk, altijd druk druk druk. Na school kan je namelijk naar de weight room. Dat is voor out-season atleten, dus leerlingen die bijvoorbeeld worstelen of aan basketbal doen. Die sporten beginnen pas in de herfst. Ik als danser, ben ook een atleet, jaja ik ben een atleet, dus ik mag ook komen. Er wordt elke dag een workoutschema opgehangen en daar moet iedereen zich aan houden. Mijn hostoom(Rob) is de begeleider daar en mijn neef(Robby) doet aan worstelen. Ze zijn beide super aardig en als ik hulp nodig heb kan ik altijd bij een van de twee terecht. Ik heb daar een paar meiden van het worstelteam ontmoet en sport eigenlijk altijd wel met hun.

Afgelopen vrijdag mocht ik dan eindelijk meedansen bij een football wedstrijd. Ik deed sidelines (wat de cheerleaders doen, wij doen het alleen iets meer danserig dan stijf) én ik mocht meedansen in het midden van de wedstrijd. Ik zal waarschijnlijk van de week wel foto's en filmpjes op Facebook zetten ;). Het was best lastig, niet alleen omdat ik heel zenuwachtig was, maar ook door wat er donderdag tijdens practise gebeurde. Als je overdag absent wordt gemeld zonder reden, mag je niet mee trainen. Als je 1 dag in de week niet meetraint van de wedstrijd, mag je niet meedansen in de game. De dag voor de wedstrijd, werden er dus 3 meiden uit de dans gezet. Alles moest veranderd worden. De plaatsen, sommige meiden moesten bewegingen anders doen. Iedereen was gestresst. Maar het is wel goed gekomen gelukkig. Het was niet de beste dans die we hebben gedaan, maar genoten heb ik zeker wel. Na 2.5 jaar niet te hebben gedanst voelde dit toch wel echt weer te gek.

Tijdens de derde helft van de game doen we een fundraiser. We verkopen roze papiertjes voor 1 dollar. Maak er een papieren vliegtuigje van, kom op het veld staan 2 minuten voor de 4e helft, gooi hem het verst en je krijg een 40 dollar giftcard. Je zal denken daar verdien je niet veel geld mee. Nou, de eerste keer hadden we 190 dollar en de tweede keer zaten we al rond de 250 dollar!

Nog even een samenvatting over hoe mijn week er hier uitziet.

• Maandag en dinsdag; wekker om 6 uur, school tot half 3, weight room 3 tot 4, dansen 4 tot half 7, eten, douchen slapen.
  • Woensdag; wekker 6 uur, school tot half 3, weight room tot ik klaar ben. Meestal tot een uur of 5 half 6. Ergens huiswerk tussendoor, eten, douchen, slapen.
  • Donderdag; wekker 6 uur, school tot 10 voor 2, dansen oefenen die ik nog niet ken, weight room 3 tot 4, dansen 4 tot half 7, eten, douchen, slapen.
  • Vrijdag; wekker 6 uur, school tot half 3, weight room 3 tot ik klaar ben. OF
  • Vrijdag gamenight; wekker om kwart voor zes, haar stijlen/krullen, zelfde haar, make-up en kleding als deert van de dansers, school tot half 3, door naar het stadium, haar en make-up doen, oefenen op het voetbalveld, haar en make-up opnieuw doen, opwarmen, sidelines, opwarmen, dans, fundraiser, 250 vliegtuigjes opruimen, naar huis rond 11 uur, avondeten en naar bed.

En dan moet je ook nog bedenken, heel vaak komen Shannon en Brad me ophalen na dansen om half 7 en dan gaan we nog naar 3 of 4 winkels en daarna uiteten ergens. Dan en ik rond 10/11 uur thuis en de dag daarna gaat mijn wekker weer om 6 uur. Te gek toch! Tijd om heimwee te hebben, heb ik zeker niet. Ik heb het super erg naar me zin. Vanavond heb ik voor het eerst Nederlands gekookt. Wat eten we vanavond? Stamppot! De vriend van Lexi(Adrian) was er ook, Josh de broer van Brad en zijn kinderen. En Guess What?? Iedereen vond het heerlijk. Ik heb het met karbonade gemaakt, spekjes er doorheen en Chinese kool, want andijvie ga je hier echt niet vinden. Ik vond het niet heel lekker, maarja ik ben the good stuff gewend natuurlijk. Toen ik had maakte zat iedereen van, gaan we serieus dat eten. En de jus, iedereen trok vieze gezichten, boter met vet en ketchup. En toen aten ze het. Ik had wel een liter jus kunnen maken en nog zouden ze het op hebben gegeten. We hebben nog nooit alles opgegeten, altijd hebben we leftovers gehad. ALLES was op. Geweldig!! Ze zeiden al van wil je zoveel aardappelen gebruiken? Yep!!

PS, ik heb mijn favoriete drankje gevonden hoor. A blended White Angel with caramel jizzle. Heerlijk. Thanks Juliet <3.

PPS, voor iedereen die zei je gaat aankomen. Ik heb werkelijk geen idee hoe, want ik eet zoveel hier en best ongezond, maar toch ben ik 8 pounds afgevallen, 3 kilo dus.

1. Mam:
    24 september 2018
    Gelukkig wist je al uit je vroegere danstijd wat zelfdiscipline inhield. Zo trots op jou vrouwke en dan ook nog hollandse kookkunsten, top! Die andijvie stamppot 'a la mama komt wel weer als je thuis bent 😉
  2. Angela Sinterniklaas.:
    24 september 2018
    Zo wat een drukke week zeg. Maar goed te horen dat je het zo naar je zin heb. Ik ben heel benieuwd naar de foto's en filmpjes van je optreden. Nog veel plezier. groetjes Angela
  3. Oma Hoogenboom:
    24 september 2018
    Je hebt wel volle bak heel de week Dena,maar hier was je toch ook altijd bezig!en als je weer terug bent,maak je voor ons ook maar eens stamppot!dat lijkt ons heel leuk!!liefs van ons opa en oma
  4. Lisette:
    25 september 2018
    Amazing! Heel erg leuk om te lezen hoe het daar gaat. Jouw familie houdt je wel bezig of niet😂, ik krijg gelukkig iets meer tijd om uit te rusten😊😂 veel plezier deze week! Spreek je snel weer😁
  5. Pap:
    25 september 2018
    Ben zo blij dat het zo gaat en zo super trots op je . En toch wel leuk dat ze stampot lekker vinden haha 😉😘