Halloween

21 oktober 2018 - Spokane, Washington, Verenigde Staten

Oktober, de maand van Halloween en in Amerika wordt dat natuurlijk groot gevierd. Zo ben ik naar een Pumpkin Patch geweest met Lexy en Adrian. Ik denk, dat is gewoon een veld met pompoenen en je zoekt er eentje uit. Nope, ik had het mis. Toen we er aankwamen zag ik al helemaal geen pompoenen. Er was een een klein winkeltje, met vanalles en nog wat. Honderden verschillende chocolade, huisgemaakte jammen, snoep, fudge, salsa, je kon er schepijs halen, je kon er eten. Vervolgens moest je betalen om naar 'binnen' te gaan, zie ik een dolhof voor kinderen met hooibalen, allemaal glijbanen, een draaimolen, een kleine boerderij, een heel groot dolhof in een maisveld. Dat was echt wel gaaf, je ziet letterlijk niks anders dan hoge maistakken of hoe je dat ook noemt. Deze was alleen wel makkelijk zeiden Lexy en Adrian, we hadden maar een paar keer dat we een weg moesten kiezen en waren en vrij snel al wel uit. Zij zijn een keer in eentje geweest waar ze een uur in vastzaten.

Uiteindelijk was daar dan het pompoenenveld. Ik wist niet eens dat er ook witte pompoenen bestonden joh. De meeste mensen kijken natuurlijk alleen vooraan, de tractor met aanhangwagen om op te zitten en de pompoenen mee te nemen komt ook alleen maar vooraan. Maarja, alle goeie pompoenen zijn dus achteraan en wij willen de perfecte. Zijn we helemaal naar achter gelopen en uiteindelijk na een uur hadden we allemaal een goede pompoen gevonden. En nu? Je raadt het al, helemaal naar voren lopen met 10 kilo pompoenen. Top! Had mijn exercise voor die dag ook weer gehad.

We gingen dit weekend naar Spokane, daar bleven we overnachten in een hotel. Spokane is de op eenagrootste stad in Washington State, op Seattle na. We zijn bij een vriend van Brad geweest en in een winkelcentrum. De dag daarna zijn we doorgereden naar Silverwood geweest, dat pretpark dat zo erg op Walibi leek. Alleen nu heette het geen Silverwood, maar Scarywood. Net zoiets als Fright Night, maar toch net iets anders. Het park is alleen s'avonds open van 7 tot 12 en door heel het park hangt rook. Je ziet dus geen ene reet en enge geschminkte acteurs zijn overal. Er worden geen 'scarezones' aangegeven, nope, ze zijn overal, duiken op uit het niets. In de bosjes, achter elke hoek, jeetje was heb ik geschreeuwd.

Ook zijn er haunted houses, of hoe ze het hier noemen 'Haunts'. Je kan overal gewoon gratis in. Je hoeft alleen in de wachtrij te wachten. Eentje, echt, wij hebben allemaal in onze broek gescheten denk ik. Total Darkness. De naam zegt het al. Je ziet helemaal niks. In de rij word je eerst verblind door licht waarna je vervolgens in een zwart dolhof gaat. Je moet zelf maar de weg naar buiten vinden door te voelen met je handen. Je voelt vingers over je heen gaan, spinnenwebben hingen overal, je hoorde een enge meisjesstem zingen, nou echt waar. Je kon je ogen op of dicht houden het maakte niet uit, het was allebei even donker. Op gegeven moment was er een soort van plastic doek waar je doorheen moest lopen, wat steeds kleiner werd. Ik als claustrofoob ging natuurlijk lekker daarbinnen. Maar ik heb het overleefd!

Voor het eerst vond ik één zo een huis echt gaaf en de mensen die daarbij hoorde. Het was een clowngebied. Normaal ben ik daar helemaal niet van maar dit huis was echt geweldig. Het heette 3Dementia. Er stond keiharde techno muziek op, je kreeg een 3D bril op en alles was in blacklight, Echt awesome. De vloer bewoog ook vaak, of het leek alsof alles draaide. Er was een trap waarvan je de traptreden niet goed kon zien, door de 3d en blacklight, maarja je moest er wel overheen. Al die clowns om je heen lachte je natuurlijk uit en probeerde je bang te maken. Ja, ik ben nog steeds ik, ik heb heel veel geschreeuwd, ook in dit huis, maar toch liep ik ook met een big smile door dit huis heen. Later zag ik ook een teddybeer lopen. Ik denk dat er een kind in zat ofzo, maar goed dan zal je denken, een teddybeer, eng? Het had een kettingzaag vast en rende achter je aan. Ja, teddybeer, eng, foei.

Voor de rest heb ik het best wel rustig gehad, 2 vrijdagen achter elkaar geen footballwedstrijd gehad. Maar rust heb ik niet echt gehad hoor. We hebben namelijk een puppy gekocht. Ik heb Brad eindelijk weten te overtuigen. Maar dat kreng slaapt natuurlijk niet en ligt op mijn kamer, want de kat ligt op Lexy's kamer. En de eerste paar dagen sliep ze natuurlijk niet. En maar huilen en maar huilen. Ik was echt helemaal kapot. Na school heb ik altijd 20 minuten, die had ik geslapen, dan weight training, daar ben ik 20 minuten eerste mee gestopt, om te slapen, en toen danstraining. Nou ik was kapot. Gelukkig slaapt ze nu wel, meestal dan....

Ps, de puppy heet Daisy-May!

1. M.F.M. Rietveld de Klerk:
    21 oktober 2018
    Hard zitten lachen Dena,je schrijft zo beeldend dat ik het echt voor me zie😃😃😃.groeten oom Ad en tante Mieke
  2. Mels:
    Leuk weer, Dena!
  3. Oma Hoogenboom:
    21 oktober 2018
    Vroeger op de Kermis Was ook een spookhuis,wasb lij als we er uit waren! Maar Dena Hoe heet je pup?groetjes en een dikke kn uffel van Opa en Oma
  4. Mam:
    23 oktober 2018
    Hahahh was dus echt dolletjes in dat doolhof en clownshuis 😂. Mijn kind wat schrijf je toch leuk, zo trots op jou 😘
  5. Uncle William:
    31 oktober 2018
    Zou nix voor mij zijn al die spookhuizen. Ik zou wrsch net als jij al gillend rondlopen. Wel gaaf dat je het "echte" Halloween-gebeuren nu van dichtbij meemaakt.
    Dikke kus 💋