DECA State

5 maart 2019 - Bellevue, Washington, Verenigde Staten

Eindelijk was het dan zo ver. DECA State in Bellevue/Seattle. Ik zat in de heenreis helaas in bus 2, waar niet echt vrienden van mij zaten, heb dus vooral geslapen de 5 uur lange reis. De terugreis heb ik gelukkig mogen ruilen en in bus 1 met mijn vrienden gezeten.

DECA bereid je voor op een toekomst in de business. Alles wat met DECA te maken heeft moet je dus in decadress, netjes dus, zelfs in de bus. Eenmaal in Bellevue aangekomen zaten we dus in een super luxe hotel met allemaal business mensen. We hadden even tijd om te shoppen in Bellevue Square, een super groot winkelcentrum. Daarna zijn we s'avonds naar de introductie gegaan. Uhm formeel? We kwamen binnen in een gigantische zaal, best donker, met allemaal show lichten en keiharde muziek. Iedereen werd meteen hartstikke enthousiast. Verschillende nominaties werden al gedaan en zo won mijn school biggest DECA chapter en biggest DECA State chapter. Dat betekent dat wij de meeste mensen in DECA hebben en met de grootste groep bij State zijn. Is ook wel logisch. Wij zijn de grootse school in Washington.

Ik zat op de kamer met 3 andere meiden, nooit echt met hun gepraat want kreeg altijd gemene blikken van hun, had zeker zin om met hun op de kamer te zitten... Toch waren ze op zich wel aardig en hebben we aardig wat gepraat. Ik was mega zenuwachtig voor de volgende dag. 2 weken van te voren moesten we een examen afleggen en de volgende dag hadden we 2 roleplays. Ik had mega veel geluk. Omdat ik een foreign exchange student ben, kreeg ik dus dubbel zoveel tijd om voor te bereiden. Mijn eerste roleplay was dezelfde als in area (districts). Mega makkelijk natuurlijk en dacht dan ook dat ik hem mega goed had gedaan. Later kwamen we erachter dan alleen onze area, area 6, dezelfde roleplay had gehad, mondje dicht! Mijn tweede roleplay, ik snapt er echt helemaal niks van. Die 10 minuten extra maakte dus ook niet zoveel uit, snapte het toch niet. Heb mezelf er dus helemaal onderuit geluld. Hehe, eindelijk klaar, klaar met de zenuwen. Nu had ik tijd om samen met een hele goede vriendin naar Bellevue Square te gaan.

Later die avond hadden we een bootdans in Seattle. Je moest nog steeds wel in decadress, maar wel iets minder streng. Nou ik kon wel naakt gaan van wat sommige meiden droegen, niet normaal en niemand die er wat van zij. Die avond... Deca? Wat is dat? Heel veel mensen maakte vandaag ook grapjes van wat happens in deca stays in deca... Dan weet je het denk ik allemaal wel. De boot had 2 verdiepingen. De leraren op de eerste en het feest was ook op de tweede... Ook heb ik daar een andere exchange studente ontmoet. EEN NEDERLANDER!! Nou was raar man, Nederlands praten. Ze zit dus op een school in de stad naast mij, ook in Tri-Cities en we gaan waarschijnlijk binnenkort wat doen samen! (Als ik ergens de tijd vandaan kan vinden).

Dan de derde en laatste dag. Uitreikingen! De top 15 wordt op het podium geroepen en de top 7 gaat naar nationals. Het is echt super moeilijk om het te halen. Je moet ongeveer voor alls rond de 90 zitten en sommige mensen halen de 30 niet eens. Nou, wij hebben het nog nooit zo slecht gedaan. Slechts 2 kwamen op het podium, geen een is geplaatst in de top 7... En dan ben je de grootste school met de meeste mensen... Toch gaan er een paar mensen naar nationals, hoe dat precies werkt weet ik niet, maar helaas, Orlando zit er voor mij dus niet in...

Vandaag hadden we wel een Rally Tunnel. Iedereen die naar State gaat, maakt niet uit met wat, wordt geprezen. Heel de school maakt een soort gang en daar lopen die mensen dus doorheen, ik ook dus. Mega grappig en super leuk om een keer mee te maken.

Voor de rest ben ik met track begonnen en zei mijn coach dat ik een natuurtalent ben in gooien, dus wie weet. Districts bereid je maar alvast voor ;)

1. Mam:
    5 maart 2019
    Weer een hoop beleefd en een DECA ervaring rijker. Tijd voor weer wat nieuws vrouwke en benieuwd hoe ver je het hier mee gaat gooien 😁 , aan je inzet en talenten zal het zeker niet liggen! Hoop dat je tijd kunt vrijmaken voor wat Nederlandse ontspanning met je Tri-cities vriendin, lol maken hoort er immers ook bij. Liefs en dikke kus van je moedertje 😘
  2. Mam:
    5 maart 2019
    Jeetje, beetje verwarrend zo, reislogger snapt het niet meer 😅😂. Bij Suzanne haar verhalen zet hij mam en bij jou ben ik tante...tsjonge lekker rommelig. 😘
  3. Mam:
    6 maart 2019