Tijd vliegt gewoon voorbij

23 februari 2019 - Tacoma, Washington, Verenigde Staten

Ik dacht laat ik maar weer eens even wat van mij horen. Ik ben gewoon zo erg gesetteld hier dat ik er niet meer echt aan denk om erover te schrijven, ja het is toch gewoon gebeurt, blog normaal ook niet in Nederland toch ;).

Zo heb districts voor worstelen gehad. Helaas niet in de top 4, dus mijn officiële worstelseizoen is voorbij. Daarna heb ik een extra week vakantie gehad. Ik heb 1 keer een 2 uur sneeuwdelay gehad in december geloof ik, school begon dus 2 uur later. Sloeg helemaal nergens op, het sneeuwde amper, maar ik klaagde niet! Maar vorige week was echt bizar. Het sneeuwde belachelijk veel en we konden echt letterlijk niks doen. Elke dag werd school gecanceld. Nou ik verveelde me dood. Van elke dag een druk schema naar helemaal niks doen. Ook werden bijna alle regionals voor worstelen gecanceld. Zowat iedereen ging dus door naar State, baalde ik best wel van, want had dus makkelijk naar State gekund, achja. Twee meiden gingen door naar State van onze groep. Mijn beste vriendin, werkt super hard en verdiende het echt. En een andere meisje, ik was de laatste week haar partner. Nou echt waar, ze is in de gewichtsklasse 190, ik in 155, en ik had zooo haar plaats overgenomen. Ze wilde het niet eens, werkte ook niet hard niks. Kan ik heel slecht tegen. Zo won ze ook in districts laatste plaats om door te gaan, alleen omdat ze een bye had en een injury. Ze 'won' dus twee keer, zonder echt te winnen. Ja zo kan ik het ook wel he. Omdat mijn neefje worstelt, ben ik gelukkig wel wezen kijken in Seattle in de Tacoma Dome. Mega gaaf om te zien. En ik ben ook mega trots op mijn school. Nog nooit hebben we een state champ gehad of zijn we team state champs geweest. Dit keer waren we eerste met wel 75 punten voorsprong en we hadden 3 individuele state champs. Jaa, dat is mijn school en met die mensen heb ik getraind! Mijn neefje had wat minder geluk, hij is derde jaars en tot twee keer toe tweede geworden. En wat werd hij dit jaar, weer tweede..

Maar nu mijn laatste trimester. Welke vakken ga ik nemen en ga ik nog een sport doen. Mijn vakken weet ik nog niet zeker. Ik probeer wat makkelijke dingen te doen want het is al niet makkelijk genoeg ;). Mijn eerste uur word ik assistent leraar voor miss Bell, van de food store en Deca. Mijn tweede uur ga ik denk ik meewerken aan Hawknews, dat laat ik in mijn volgde blog wel zien als ik dat daadwerkelijk ga doen. Derde uur weer lekker food store, vierde uur lunch, vijfde nog geen idee en zesde moet ik helaas US History weer volgen. En sport, ik ga atletieken! Of zoals wij het noemen, track (and field). En dan vooral het field gebeuren, rennen ga ik niet doen. Ik bedoel zie je mij al rennen? Nope! Wat ik precies ga doen weet ik nog niet zeker, maar ook dat zal ik in mijn volgende blog vertellen. Wat ik wel weet is dat het volgende week begint en morning practices heeft voor de field mensen. Te gek, dacht ik eindelijk ietsje langer te kunnen slapen, rol ik zo de volgende morning practices in. En het leuke is, morning practice voor worstelen hebben ze nu in een officiële klas gemaakt, zodat je pe credit kan verdienen. We hebben dus nog tot het eind van het trimester ochtend training, wel iets leukere gelukkig. Wat Mike zei, friday/monday funday. En fun hadden we wel. Afgelopen vrijdag gingen we hockeyen. Eerst zei de helft wat is veldhockey? Want de enige hockey die ze hier kennen is natuurlijk ijshockey. Maar denk maar even aan hoe de jongens van het worstelteam zijn, erg competitief en allemaal proberen ze de clown uit te hangen. Ik heb me die ochtend zeker wel vermaakt. Ohja en ik blijf ook worstelen, maar dan worstelclub met mijn oom. Ook op Chiawana, maar dan in de avonden en twee andere stijlen.

Maar effe terug. Track begint dus volgende week, maar het trimester is nog niet klaar. Ik heb dus ochtend training voor track van 5.30 tot 6.30 en dan mijn 0hour ochtend training van worstelen van 6.30 tot 7.15. Dan school. Na school track van 3 tot 5 en dan s'avonds van 6 tot 8 worstelen. Alleen omdat basketbal zoveel langer doorgaat is worstelen volgende week gecanceld vanwege plek tekort. Maar he, geen zorgen, omdat ik nog niet genoeg beweeg zei mijn trackcoach dat ik ook wel naar de after practice weight training kan gaan van 5 tot 6 uur. In het kort (als school doorgaat en activiteiten niet worden gecanceld door sneeuw) heb ik zeker wel genoeg te doen en verveel ik mij nooit!

Aan het einde van aankomende week heb ik zelf state voor deca. Eindelijk, ik kan niet wachten! Daarom ga ik het hier ook bij houden, want ik moet nog mega veel oefenen en leren!

1. Annette:
    24 februari 2019
    Nou jou tijd van verveling is weer voorbij zo te lezen voorlopig krijg je het weer druk genoeg, maar dat is helemaal jou ding. 😘
  2. Arnold de jong:
    Zo hè goed bezig .o
  3. Oma Hoogenboom:
    24 februari 2019
    Hoi Dena zo te lezen gaat het met jou wel goed!net als hier kan jij maar moeilijk stil zitten! Zo ga je in vliegende vaart naar de maand Juni toe ,je bent er zo hoor!lieve groeten van ons Opa en oma 😙