Day 3, Busday

18 augustus 2018 - Washington D.C., Verenigde Staten

Of ik goed geslapen heb ? Nou dat Duitse meisje naast me dacht dat ze de koningin was ofzo want elke keer werd ik wakker met een lichaamsdeel van haar tegen mij aan, terwijk ik helemaal op mijn zij lag aan de rand van het bed. Na zo een 5 uur slaap was het tijd om mn spullen te pakken en te beseffen, zometeen moeten 53 mensen naar beneden voor ontbijt en weer omhoog en weer naar beneden met hun bagage in een lift die ook op elke verdieping stopt als tie vol zit... en er zijn natuurlijk ook nog andere die willen ontbijten... en we hebben maar 3 kwartier... Ik had geluk, YES, ik nam mn spullen al mee toen ik ging ontbijten en hij stopte maar op 8 verdiepingen!

Alles aan de ontbijt was weer lekker vet en ze hebben wel fruit hoor, uit blik, en ze hebben oatmeal, ziet eruit als kots, maar ze hebben het wel. Het ei was geel, ja ik weet ei is geel maar niet felgeel alsof er kleurstof in zit, net als de toetjes, die gaven ook licht in het donker, hoe bedoel je een beetje kleurstof. Maar op zich was het wel lekker. Tijdens het eten kwam er ook een Taiwannees meisje bij ons zitten, zij krijgt dus gewoon geld om dit te doen. Wat is het leven toch oneerlijk.

Eenmaal 10 minuten in de bus gezeten hebben nog even een stop bij central park gemaakt. Daar hebben we nog even vrije tijd gehad. Ik wist niet eens dat je daar ook met de auto doorheen kon rijden, zo groot is het. Het is echt bizar hoeveel mensen je daar ziet hardlopen, go burn all that fastfood!

We hebben zo een 20 mensen afgezet op JFK, hun hadden alleen maar de tour in New York, kan wel zeggen lekker rustig maar ze praatte toch geen Engels, succes zal ik maar zeggen.

Lekker in de bus heb ik een beetje uit kunnen rusten en veel na kunnen denken. Jaa, ik ben hier pas 3 dagen en begin al in het Engels te denken. Ik mis thuis natuurlijk nog wel, maar de echte home sickness is wel weg. Ik kan thuis (voor nu) wel een beetje loslaten. Ik besef me nu eindelijk goed dat ik hier nu ben voor 10 maanden,  heb het nu al hier hartstikke naar me zin en weet zeker dat het op mn high school ook goed gaat komen. Eerst zat ik heel de tijd in mijn hoofd met hoe zal het zijn over 10 maanden weer mijn vrienden zie en nu denk ik aan mijn gastgezin, hoe zullen hun zijn en hoe zullen de eerste gesprekken gaan. Geen zorgen hoor, ik vergeet jullie niet, maar nu kan ik eindelijk gaan genieten.

In Philly hebben we een stop gemaakt en allemaal historische monumenten bezocht zoals de eerste en de tweede bank, de eerste bibliotheek, originele kopieën, jaja je hoort het goed, originele kopieën, sinds wanneer zijn kopieën origineel? maar oké, van documenten, ik was eigenlijk zo verbaast dat ik niet meer weet welke documenten, we hebben een bel gezien waar mensen op sloegen toen ze vrijheid hadden die kapot ging, waar mensen nu een uur voor in de rij staan om hem achter een touwtje te zien en wij zagen hem 2 meter verder achter glas zonder te wachten. Ben je dan gek of ben je dan gek? En de rest was niet interessant genoeg voor mij om te onthouden. Toen gingen we eten, iedereen mocht zelf ergens eten, en rarara wij waren weer eens verdwaald. Maar het is allemaal goedgekomen we waren maar een kwartier te laat dus het viel nog wel mee. Verder in de bus maar Washington DC heb ik nog veel geslapen.

Alle gebouwen lijken hier op elkaar. Ik dacht is dit nou het witte huis, of deze, of deze nee allemaal niet. En toen waren we bij het witte huis, nou het was hetzelfde als alle andere gebouwen maar dan iets witter. Er stond een nep Trump voor het witte huis en op het witte huis stond een man klaar om me neer te schieten dus daar was ik ook al gauw klaar mee. Maar ik heb het witte huis gezien! Ook hebben we het WOII monument gezien, super gaaf en heel vredig.

Na Italiaans gegeten te hebben, hebben nog even keiharde karaoke gedaan in de bus met een paar fransen en daarna hebben we ingecheckt in het hotel. Ik heb geruild met iemand, dus sliep gelukkig naast een Nederlands meisje. De kamer was een stuk groter dan de vorige en had een heerlijke regendouche. Goed slapen zal ik zeker!
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Mam:
    19 augustus 2018
    Ik google dat het favoriete ontbijt in Pasco oatmeal (havermout) is 😂😂, eventueel met banaan, chocola of als cockies. Lekkerrrr 😜