Bij het consulaat

1 augustus 2018 - Amsterdam, Nederland

Als je naar Amerika gaat heb je natuurlijk wel een visum nodig. En dat was me toch een gedoe. We (mamma;) zijn een hele dag bezig geweest om een afspraak te maken bij het consulaat. Woensdag 1 augustus was het dan eindelijk zo ver. Daar aangekomen moest ik buiten m'n paspoort laten zien en mocht naar binnen gaan. Super streng beveiligd, ik moest ook nog door van die poortjes als bij de douane, daarna mocht ik me aanmelden bij de balie. Ik had 100 blaadjes mee vanalles en nog wat, had er maar 3 nodig. Vervolgens wacht ik een uur, luisterde een beetje naar gesprekken van andere, want je kon alles horen. Klonk wel gezellig, ze begonnen met "Hi, how are you?", gewoon een gezellig gesprekje. Nou dus na een uur, iedereen die na mij binnenkwam was ook onderhand al geweest, loop ik naar dat hokje toe en begin met: "Hi, how are you?", krijg ik een uiterst chagrijnige "fine" terug naar m'n hoofd. Oh oke.. heb ik iets verkeerds gezegd? Het enigste wat ik moest doen was een handtekening zetten, na 3 seconde bij dat hokje was ik klaar. En daar had ik nou een uur op gewacht!
Goed begin als je het mij vraagt...
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl