Wrestling??

20 november 2018 - Pasco, Verenigde Staten

Ja, ik heb niet alles gezegd, eigenlijk alleen maar de leuke dingen, maar niet alles is leuk natuurlijk en dat is logisch. Zo heb ik het niet altijd top naar me zin met het dansteam. Tuurlijk heb ik super leuke momenten, maar ook wel eens momenten dat ik me best buitengesloten voel. Als we in groepjes zijn gaat het super goed en is het mega gezellig, maar als we echt met heel het team zijn voel ik me best wel eens het buitenbeentje. En aan de ene kant kan ik best begrijpen dat sommige meiden me niet mogen, opeens komt er, nadat hun try-outs hebben gedaan en een heel danskamp moesten doen, een of ander Nederlands meisje aanhuppelen en rolt er zo effe bij en is stiekem nog een van de betere ook. Ja sorry dat ik van dansen houd en het serieus neem. Ik wist in het begin, toen ik de dansen van filmpjes thuis moest aanleren, na 2 weken de dansen beter dan de helft van de groep. Iets gaat er dan toch niet goed denk ik dan. De mentaliteit van mijn team ligt niet echt serieus. Ze denken vooral het komt wel, waar ik iemand ben die er altijd het beste uit wilt halen. Het gaat wel steeds beter en zeker met mijn verjaardag merkte ik wel meer dat ze ook echt om mij gaven. Maar misschien was dat ook omdat ik tegen de coach had gezegd hoe ik me voelde en dat zij het had door verteld. Geen idee, maar het gaat in ieder geval al wel iets beter dan eerst. En tuurlijk kost alles tijd, maar als je zo vaak bij elkaar bent is het toch lastig als je niet zo een goeie band  hebt.

En aan de andere kant, heb ik gewichten gedaan elke dag na school met de meiden en jongens van worstelen, waar heel veel mensen zeiden, huh je gaat niet worstelen? Waarom niet, kom gewoon, het is super leuk. En het leek me ook oprecht super leuk. Deze mensen wilde mij er ook echt heel graag bij hebben. Dus ja, ik heb heel lang getwijfeld of ik moest stoppen met dansen en gaan worstelen, maar ik weet van mezelf, als ik stop met dansen, en de meiden hebben weer een wedstrijd, ga ik me toch heel slecht voelen, en voelen alsof ik iets mis. Dus de oplossing, allebei! Perfect, dansen is toch alleen maandag, dinsdag en donderdag en begint pas om 4.15 en worstelen is elke dag van 3 tot 5. Dat zijn maar 3 uurtjes in de week die overlappen en ik geef toch 1000% dus dat moet lukken, nu alleen goedkeuring krijgen. Kan je wel denken, ben je niet moe. Ja, in het begin was ik mega moe. Maar deels kwam dat ook door de aanpassing van Nederlands naar Engels. Ik ben sinds 2 weken eigenlijk helemaal gewend aan weer 'zoveel' bewegen in de week en er kan eigenlijk nog wel meer bij.

Dus ik samen met Leslie naar mr. Anderson, hoofd van worstelen, denkt u dat ik allebei kan doen? "Wat mij betreft, maar natuurlijk, waarom niet, als jij al je moeite in allebei de sporten wilt stoppen, helemaal prima, maar je moet het wel een aan mr. Cazier vragen". Oke, oke, dat klinkt al goed, ik werd al helemaal blij. Op naar mr. Cazier, hoofd van alle sporten. Ik had al een keer met hem gepraat en hij leek me een super aardige man, dus dat moest wel goed komen. Hij was er alleen niet. Zijn assistente wel, ik praatte met haar en haar antwoord was "Ja, ik denk wel dat dat mogelijk is, ik ga het met hem bespreken, kom morgen terug." Ik natuurlijk helemaal blij. Oke, en nu morgen, bij mr. Cazier. Mag ik allebei doen? En weet je wat zijn antwoord was "no change and asking me again won't help."Uhm oke.. dan niet, sorry dat ik het vroeg en er überhaupt aan dacht..

Maandag waren we vrij, dus op naar dinsdag. Worstelen was maandag al begonnen en dinsdag zou ik dus weer naar gewichten gaan na school. Nou, niemand meer dus die ik kon en maar 2 meiden. Daar had ik dus effe geen zin in. En weet je wat, ik ga het gewoon weer vragen. Een nee heb je, een ja kan je krijgen toch. En wat mamma zei, de aanhouder wint. Heel veel hoop had ik niet, maar ik had me goed voorbereid. Maar meneer ik ben een straight A student, we hebben geen sporten in Nederland op school, ik kan het niet volgend jaar doen want dan ben ik er niet meer. Nee, je mag niet, nee, nee, nee. Maar meneer. Nee je mag niet in 2 sporten wedstrijden spelen. AHAAAA, en daar had ik hem. En wat nou he, als ik geen wedstrijden ga doen in worstelen en alleen maar ga meetrainen? Elke keer voor dansen een uurtje, en dan woensdag en vrijdag de volledige training? Tja, toen kon die natuurlijk geen nee meer zeggen. Dus ja, de aanhouder wint. Opgeven is geen optie. Dezelfde dag heb ik al lekker meegetraind. De opwarming leek zelf een beetje op de dingen die we in dansen moesten doen. Inclusief radslagen en een head-kick-up. EN EINDELIJK HEB IK HEM HOOR. Ik deed gewoon rustig 6 head-kick-ups achter elkaar. Waarom niet? Ik was zelf vooral heel erg verbaast dat ik dat opeens uit het niets deed. Geen een meisje kon ze. Leslie zei al tegen me, je bent de tweede die het kan. Morgan kon het ook. Zij was een senior vorig jaar en had ook in het dansteam gezeten. Logisch dat ze het kon, die verdomde head-kick-up moeten we wel kunnen. Als ze er is, train ik met een meisje die MMA-fighter is. Hoe gaaf is dat! Nee, ze is niet heel goed, ze doet geen worstelen, maar MMA, ja ze is wel iets beter dan ik, maar ze leert me super veel! Oh en worstelen heeft ook ochtend trainingen, 6 tot 7. Vanochtend was de eerste.

• 500 lunges
  • 400 russian twists
  • 300 squats
  • 200 v-ups
  • 100 push-ups

Haa, grapje zeker? Nee, was geen grapje. Nou ik kan niet meer lopen en heb ook helaas niet alles gered binnen de tijd, maar iets is beter dan niets toch!

En mijn bijnaam. Elke keer weer, DNA, DNA, he max. Grappig he, vind je niet. Nou ik dacht dus dat ik ze allemaal wel had gehoord. Komen ze hier hoor, dinèr. Nouuu, ik kwam niet meer bij. Dena, is natuurlijk Dina in het engels, dinèr, snap je hem. Ik. kwam. echt. niet. meer. bij gewoon.

Oh en de eerste 5 seconde van partnerwerk? Ik was met een ander nieuw meisje. Ze kilde me lekker al, kreeg geen lucht meer en moest lekker hoesten. Welcome to wresteling Dinèr. Ha, did you see what I did there ;).

1. Mam:
    20 november 2018
    Power woman! Hihi je kunt het straks opnemen tegen Bas, die heeft ook al zo'n discipline als beginnend militair. Respect voor de volharding van mijn lieve kids en neefjes en nichtje. Trots op mijn familie!
    Liefs en dikke kussssss, mam