Tweede Kwartaal

3 februari 2020 - Ellensburg, Washington, Verenigde Staten

Hallo allemaal, ben ik weer :).

Het optreden ging hartstikke goed, was wel leuk, ben blij dat het over is. Heb er 30 dollar mee verdient dus dat is wel heel leuk, een duet gedanst voor het eerst en een groter netwerk gemaakt. Ik merk steeds meer hier hoe belangrijk een groot netwerk is.

Vandaag is de in lever datum voor alle Central scholarships. Ik heb me voor 19 scholarships kunnen aanmelden en dat dus ook gedaan en ik weet dat heel veel mensen dat niet hebben gedaan. Zeker in de College of Business (CB) zijn er heel veel scholarships beschikbaar en maar weining mensen die zich ervoor aanmelden en er is veel geld beschikbaar. Een vriend van mij die ik ken via een business club, hij is de president, kreeg vorig jaar 15.000 dollar, omdat iedereen hem in de CB kent en omdat tie veel terugdoet voor andere studenten. En  laat ik nou net zoals hem zijn. Ik ga er natuurlijk niet vanuit dat ik zoveel geld ga krijgen, maar een beetje zou toch wel leuk zijn. Door hem ken ik ook een paar van de personen die dus over de scholarships gaan. Toch wel handig zo een netwerkje.

Gister hebben we pijl en boog tikkertje uitgeprobeert in de gym en 9 jongens kwamen opdagen. Opzich nog best veel, aangezien de superbowl ook bezig was (de grootse Footballwedstrijd van het jaar). Ze vonden het allemaal geweldig en zeiden dat ze volgende week vrienden zouden bringen. Ik vond het wel een hele chille shift, beetje van die opstakels oblazen met een pomp, vervolgens kijken of alles wel goed gaat en uiteindelijk de obstakels laten leeglopen dmv erop te zitten. Dat ga ik nu dus elke zondag doen voor 4 uurtjes :).

Basketball scheidrechten gaat steeds beter, de basketball spelers vinden het alleen allemaal niet zo leuk. Er zijn super veel nieuwe mensen die het dus nog helemaal niet zo goed kunnen. Maarja ze hebben maar geduld, tis maar intramurals, wat betekent binnen de school en helemaal niet zo competatief. Vanavond wordt mijn eerste voetball shift. Ik hoef alleen maar de scores bij te houden, ook zodat ik het nog kan leren aangezien ik er niet was tijdens de training. Morgen heb ik een trefbal wedstrijd waar ik de ballen moet shaggen en en woensdag een basketball midseason meeting.

Vervolgens heb ik er natuurlijk nog een derde baan bij. Het is tijdenlijk, 14 Japanse studenten komen naar Central voor 5 weken die ik ga begeleiden. Tis dus nog steeds in de international office, maar gewoon meer uurtjes. Moest er een heel interview voor doen, met mijn supervisor die ik nu al heb dus dat stelde natuurlijk niks voor.

Al met al, opeens werk ik deze week 19 uur. En de max is 20 uur. Als ik dus moet overwerken kan dat maar een uurtje, anders hebben ze pech want dan krijg ik problemen met mijn visum.

Voor spring quarter kan ik opeens al over 2 weken inschrijven (met de honors college hebben we early registration) en ik heb nog helemaal geen tijd gehad om wiskunde te leren. Als ik in pre-calculus of hoger haal voor spring quarter, hoef ik maar 1 wiskunde klas, als ik dat niet haal, moet ik er minstens 3. Dat scheelt nog al dus Dena, evene ergens tijd ervoor gaan maken...

Ik denk dat dat het nu wel eventjes weer was. Zit op het moment in mijn economie klas de mid-term te bespreken. In mijn ogen is een mid-term 1 keer per kwartaal in het midden, maar nee wij hebben er natuurlijk 3. Niet zo een goeie docent maarja het kan natuurlijk niet allemaal perfect zijn. Ik kreeg een 85% en 93% is een A, gemiddeld sta ik nu een 92%. Beetje tandje bij zetten dus, maar komt goed, zoals altijd.

Dat was het wel alllemaal weer denk ik. Dikke kus van mij en spreek jullie later weer!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Mam:
    3 februari 2020
    Grappig, je nederlands schrijven wordt soms al een uitdaging zie ik😅. Je blijft lekker bezig met al je activeiten en ook de scholarships aanvragen. Duimen dat er veel uitkomt. Dikke kus
    uit Dordt
  2. Mam:
    3 februari 2020
    Hahah mijn NL is ook al een uitdaging *activiteiten
  3. Oma Hoogenboom:
    4 februari 2020
    Dat klinkt allemaal heel positief Dena! Dacht je bent net een wervelwind, je vliegt overal doorheen! Hoop dat het je allemaal lukt en goed gaat met je! Liefs van Opa en oma