First comp!

15 november 2018 - Kirkland, Verenigde Staten

3 uur s'ochtends. Jahoor, daar gaat mijn wekker al. Heerlijk toch? Opstaan, haar stijlen, haar in een hoge paardenstaart strak naar achter met gel en haarlak, vervolgens base make-up (foundation etc) doen en gaan met die banaan. Extra schuifspeldjes, gel, haarspray, jazz schoenen, eten, telefoon, portemonnee, tan body tight, zwarte leotard. Uhm, heb ik alles? Ik weet zeker dat ik iets vergeet, maar het zal vast niet belangrijk zijn. Shannon bracht me naar school, want vanaf school gaan we richting de competitie toe. Kom ik aan, stap ik in, voor het eerst in zo een gele schoolbus. SH*T. JURK VERGETEN. En weer terug naar huis. En ik was al laat. Ja sorry hoor, maar als je mij om 3 uur laat opstaan moet je niet verwachten dat ik helemaal 100% aanwezig ben. Terug in de bus. Nu heb ik echt alles, alle meiden zijn er, iedereen heeft zijn eigen bankje en gaannn. We hadden een competitie bij Lake Washington, een school in Seattle. Maar een busreisje van 5 uur, stelt niet veel voor hoor... Gelukkig had ik mijn kussen en dekentje bij. En wat was het toch koud in die bus. Bleek ik dus precies bij het bankje te zitten waar het raam kapot was en een klein beetje open stond. Geweldig.... Tussendoor nog een pitstop gemaakt. Bij een tankstation met maar 1 wc en een bus vol met 16 meiden. Niet heel handig, achja, ik kon even mijn benen strekken. Lekker in de koud. Want mocht je het afvragen, het is hier nu elke dag al in de min. Ik kan niet wachten tot de winter komt!

Uiteindelijk kwamen we dan aan bij Lake Washington. Ik had verwacht, een mega school. Nope. De school was kleiner als Chiawana. Maarrr, wel een school in Seattle, rijk dus. Toen we aankwamen stonden de meiden van het dansteam ons buiten al op te wachten. Wat een service en wat een sportiviteit. Daar kan Pasco High School, die ons boe toeriepen, nog heel veel van leren. Bij alleen wat ze aan hadden kon je al zien, ja dit is een school in Seattle. Ze hadden allemaal mooie cheerleader rokjes aan met allemaal dezelfde jasjes. En de kleur van de school is paars (mijn lievelingskleur, dus ik vond alles helemaal geweldig). Ik was dat blauw en wit wel even zat van Chiawana. Ik vond het super gaaf om een keer een andere high school te zien. Het is toch allemaal weer anders. Leerlingen van Chiawana, ik dus, zijn Riverhawks. Onze mascotte is dan ook een Hawk (roofvogel). Lake Washington "is the home of the Kangaroos", ofwel Kangs. Ook besefte ik me nu pas dat elke school zijn eigen Fight Song heeft. Ik dacht dat is alleen iets wat Chiawana heeft, maar blijkbaar dus niet. De fight song word door de cheer's en de dansers gezongen/gedanst als er bij football of basketbal bijvoorbeeld punten worden gescoord. Als je die van Chiawana wilt horen, kom je maar over 7 maanden langs en dan laat ik hem voor je zien ;). En even tussendoor. 7 maanden. Jeetje wat vliegt de tijd. Ik zit hier al gewoon 3 maanden, niet normaal.

Maar oke, verder met de comp(etition). Er waren 2 gymzalen. Eentje kwamen we als eerste binnen, daar konden teams opwarmen en eventueel nog oefenen. In de andere gymzaal gebeurde het allemaal. Ze hadden de school super mooi versierd en je kon echt zien dat ze er veel aandacht in hadden gestopt. In januari hebben wijzelf een comp, dus we moesten goed opletten en dingen meenemen naar onze eigen wedstrijd. De helft van de dansen heb ik gezien. Wauw, sommige teams zijn echt mega goed. Onze 'vijand' Pasco, was er natuurlijk ook. En natuurlijk hebben hun 2 bekers gewonnen. Achja, als je illegalen trainingen hebt en teams van maar 7 mensen omdat je alleen de beste van de beste wilt.. Ik ben allang blij dat we mee hebben gedaan. Want nee, we hebben helaas niet gewonnen. Er zijn verschillende categorieën. Zo was er dit keer, military, pom (zoals cheerleaders met pompoms), dance/Jazz, kick en hiphop. Wij doen jazz en dit weekend leren we ook een pom aan, zodat we met de volgende wedstrijd beide dansen kunnen doen. Bij een wedstrijd is je doel, natuurlijk eerste worden, maar vooral om te kwalificeren voor Districts. En dan bij Districts is je doel om te kwalificeren voor State. Helaas kwamen we net 0,6 punt tekort. We hebben nog 3 of 4 andere wedstrijden om te kwalificeren, dus dat komt denk ik wel goed. Voor mij ging de dans zelf best goed, maar ik hoorde al snel dat meiden veel kleine foutjes hadden gemaakt. Dus ik had wel verwacht dat we niet zouden kwalificeren. Oh en guess what, ik word gewoon keihard gelift in de dans. En niet 5 cm boven de grond, ja ook, maar ik word gewoon een persoonslengte gelift. Hoe gaaf is dat! Hoe ze het voor elkaar krijgen met 4 meiden die allemaal een kop kleiner zijn dan ik, geen idee, maar he, daar hoef ik me geen zorgen over te maken. Nooit was het fout gegaan. Bij het neerzetten viel ik soms bijna, maar daar bleeft het wel bij. Alleen nu helaas, tijdens de comp, kregen ze me niet op tijd omhoog. Volgende keer beter. Maandag hebben we geluisterd naar de juryleden, want die hebben tijdens onze dans hun mening opgenomen zodat we later konden terug luisteren, en zo aanpassingen gemaakt. Helaas zijn er geen foto's gemaakt en het filmpje mag ik in principe niet delen, omdat we er nog mee optreden. Als je hem wilt zien kun je me altijd een berichtje sturen, of nog een paar maanden wachten en hij komt vanzelf online ;).

Tussendoor heb ik ook nog een paar pakketjes van mijn lieve mamma gehad. Want wat miste ik al dat Nederlandse eten toch. Pannenkoeken (ik houd niet eens zoveel van pannenkoeken, maar toch miste ik ze), beschuit met muisjes, drop, pepernoten, speculaas, een chocoladeletter, hagelslag, noem maar op. Heerlijk, dankjewel mam <3. Over 4 daagjes, voor jullie 3 daagjes, word ik dan ook eindelijk 18 op 18-11-18. Wat we gaan doen? Ik heb geen idee, want verjaardagen hier gaan iets anders dan in Nederland. Maar dat zie ik dan wel. Geen zorgen mam, de alcoholgrens is hier 21, dus zelfs een wijntje zit er niet in. Maar wie weet gaan we wel naar een casino toe ;).

Oh en ik kreeg te horen dat er bij mijn volgende wedstrijden ook solo's worden gedaan. Dus misschien komt er wel een vervolg of een verbeterde versie op mijn eindexamensolo van 3 jaar gelden. Wie weet!

1. Mam:
    15 november 2018
    Zo leuk weer geschreven Dena, precies zoals je bent. Een hele fijne 18e verjaardag zondag! Het zal hier wel beetje wennen zijn, jouw verjaardag zonder Jou, maar ik denk dat je hostfamily het vast wel speciaal maakt. Fijne dagen vrouwke en lots of love 💓 and happiness uit NL 😚
  2. Petra (muttie):
    15 november 2018
    Leuk stukje weer Dena om te lezen. Grappig om te horen dat het met die wedstrijden tussen cheerleadergroepen echt zo gaat als ik weleens gezien heb op tv. Ben benieuwd of je inderdaad je solo gaat doen. Wij vieren zondag toch in ieder geval je verjaardag hier in Nederland met een lekker taartje en dan zal ik het filmpje vast wel te zien krijgen van je moeder😉. Hele fijne verjaardag en alvast 3 dikke kussen van ons 💋💋💋