Eerste week, Tweede Quarter

12 januari 2020 - Ellensburg, Washington, Verenigde Staten

Hoi allemaal, daar ben ik weer!

De meeste van jullie heb ik gelukkig even kunnen zien tijdens de kerstvakantie. Weer lekker bijgebabbeld met iedereen en genoeg "Dutch Culture" weer even meegepakt voor 6 maandjes. Op dit moment heb ik een doorloop voor een optreden in een hotel donderdag (waar ik betaald voor krijg :). Ik ben pas op het einde dus genoeg tijd voor huiswerk, of natuurlijk mijn blogje, of allebei tegelijkertijd maar daar heb ik het zo nog over.

Sinds ik hier aankwam, dinsdag om 2 uur snachts, ben ik allemaal druk geweest. Mijn eerste klas begon om 11 uur, accounting, en mijn tweede begon gelijk daarna, business huppelepup. Ik was om 3.25 klaar en daarna ben ik gelijk naar mijn werk in de international office geweest. Ik was er natuurlijk heel de vakantie niet en voor de rest hebben ze alleen maar 2 jongens, super lieve jongens, maar dingen online/folders ordenen en emails sturen naar studenten is toch meer een meiden taakje. Dus tot 5 uur gewerkt, toen even geslapen en om 8 uur had ik danstraining voor het dansteam. We moesten iets eerder komen, want ze hadden ons wat te vertellen. En wat hadden ze ons toch te vertellen... Ik mag het eigenlijk tegen niemand zeggen, maar dit is toch allemaal in het Nederlands dus niemand komt erachter lol. Lang verhaal kort:

Er is een verschil tussen varsity sport teams en club sports. Voor varsity kan je ook scholarships krijgen en zijn meer de 'belangrijkere' sporten, voor de school waar je op zit. Er zijn 2 verschillende soorten logo's. Voor varsity heb je de wildcat die naarvoren kijkt. Voor clubs heb je de wildcat die naar de zijkant kijkt. Het dansteam is een club, maar dit werd allemaal niet duidelijk gemaakt. Onze captains hebben dus warm-ups besteld met de wildcat die naar voren kijkt en er zijn dus mensen heel erg boos op ons geworden. Niet eens de mensen van Varsity, maar de hoofd vab de sportclubs en ze hebben besloten ons te suspenden voor winter quarter. We mogen dus niks meer, geen trainingen, geen optredens, niks. We zijn er mee bezig, want in spring quarter is er eigenlijk niks voor ons dus dat betekend dat we nu klaar zouden zijn, terwijl de nieuwe leden, zoals ik, pas net begonnen zijn en niet eens een kans hebben gehad om te dansen dit jaar. Beetje heel erg lullig om een verkeerd logo, vind je niet? Onze captains zijn druk in de weer, prate  met iedereen, de coach van het cheerteam is ons aan het helpen en wie weet worden we iets ertussen in, net als het cheerteam, maar dat weten we allemaal nog niet en als het niet snel gebeurt, hebben geen eens tijd meer om dansen aan te leren. Wat er allemaal gebeurt vertel ik wel in mijn volgende blog!

Heel de week heb ik uitgeslapen, in plaats van vroeg naar de gym te gaan en daarom had ik ook pas vrijdagmiddag tijd om te sporten, eindelijk weer, na 2 maanden niks doen. Ik heb voor de rest nog 5 uur in totaal gewerkt voor de international office deze week en ook nog 10 uur aan trainingen gehad voor de RecCenter, mijn nieuwe scheidsrechter baantje. Tot nu toe hebben we alleen nog maar alles over basketball geleerd, nou ik kan der nog steeds niks van en over 2 weken moet ik 4 wedstrijden gaan doen. Wat. Een. Grap. Ik moet nog veel leren, maar komt goed. Ik vind het wel echt mega leuk om te doen, maar al die handsignalen en uberhaubt de regels leren kan natuurlijk niet binnen 3 dagen.

Ik had 18 credits en dat is de maximum die je kan hebben, tenzij je er een speciale aanvraag voordoet. En ik dacht, ik neem wel 1 online klas erbij, is maar 1 credit, super makkelijk dus, en ik had hele goeie cijfers dus dat mag wel. Nou mocht dus niet omdat ze denken dat ik met 1 credit meer slechte cijfers ga halen en bleek ik dus een tweedejaars klas te hebben in mijn rooster, de business klas, en hebben ze me daar in uitgeschreven. Toen had ik er opeens maar 15.... En er zijn geen andere eerstejaars klassen die maar 3 credits zijn. Dus nu heb ik de online klas erbij, maar dat zijn maar 16 credits. Baal ik natuurlijk mega erg van, ja ik kan een gymklas doen, maar daar heb ik allemaal geen zin in, ga liever zelf in mijn eentje naar de gym.

Accounting heb ik nu al een paar keer gehad, super leuk, leuke docent en super makkelijk. Net M&O van havo 4. Economie heb ik nog maar 1 keer gehad en viel een beetje tegen. De docent was ook niet zo leuk en dat scheelt ook al heel erg natuurlijk. Dan mijn derde klas heb ik weer een Honors klas met Matt. Weer leuke essays schrijven waar ik o zo goed in ben... Maar Matt is wel heel leuk. Hij was vorige quarter alleen 'vergeten' mijn extra credits erbij te voegen, waardoor ik van een A- naar een A ging. Beetje jammer Matt, maar hij is ermee bezig om het in het systeem te veranderen.

Matt's klas word een speciale klas, en jullie gaan daar ook heel wat mee van krijgen. Het heet de Mountain's Call. De Honors College laat altijd één keer per jaar alle docenten een verzoek insturen om een klas toe te voegen naar keuze. En Matt houdt ervan om in de bergen te lopen dus hij dacht, laat ik zo een klas aanvragen, naast 6 andere klassen, gewoon als een grapje. Geen één van die 6 werden uitgekozen, maar wel de Mountains klas, toch wel grappig. De eerste les zei hij ook, ja is een leuke zomerklas... Ja.. hoe het zo is gekomen dat tie in de winter is weet niemand, maar niet heel handig. Gister zijn we dus wezen lopen, niet eens echt op een berg maar gewoon een leuk padje in een bos. Overal sneeuw, overal ijs, en iederen is minstens 1 keer uitgegleden. Hoe we een berg gaan doen, weten we nog niet helemaal, maar we gaan het zien. We moeten ook een Journal (dagboek) voor hem bijhouden waar we verschillende opdrachten ook in moeten schrijven. En Dena dacht, hé ik heb toch al een blog mag ik het ook online doen. En dat mag dus, dus er komen een aantal blogs hier, in het engels, over bergen en de natuur. Niet heel interessant voor jullie, maar als je me mist of je verveelt kun je ze natuurlijk altijd lezen ;). Zit er ook aan te denken om al mijn blogs ook in het engels te gaan doen, dus een Nederlandse en een Engelse versie, maar dat moet ik nog zien.

Dit was het weer voor vandaag. Spreek jullie weer over een tijdje ! Houdoe <3

Ps. als je denkt dat ik nederland totaal nooit mis heb je het echt goed mis hoor. Gister had ik bijvoorbeeld muziek aanstaan en toen kwam opeens dat nummer van Lange Frans over Nederland op, was toch wel een moeilijk momentje.

1. Mam:
    12 januari 2020
    Wow, je bent pas 6 dagen weg en je hebt alweer zoveel gedaan en meegemaakt. Je bent gelukkig goed aangekomen in Ellensburg ondanks die sneeuw, ook al was het nacht😊. Je hebt fijne vrienden daar.
    Ik heb je essay ook gelezen, top hoor! Mooie hiking tocht heb je gedaan ook al was hij slippery. En ook nog foto"s in je verhaal, happy mom.😊 Veel liefs uit NL❤