Busy, busy, busy...

29 augustus 2018 - Pasco, Verenigde Staten

Voor iedereen die me berichtjes stuurt en iedereen die wacht op mijn blog. Het komt, geen zorgen, maar ik ben gewoon belachelijk druk en moe. Ik heb een hele goede band opgebouwd met een andere exchange student van Denemarken, nee niet diezelfde als op de tour, Lynn. Zij heeft precies hetzelfde als ik. We zijn allebei helemaal kapot. Niet alleen door het tijdverschil en dat alles wennen is, maar ook omdat we constant engels vertalen naar onze moedertaal, dan het antwoord van onze moedertaal vertalen naar het engels, en eigenlijk zo heel de dag doorgaan. Ja daar krijg je heel veel hoofdpijn van, zeker nu we heel veel op school engels praten. Wel heb ik te horen gekregen dat ik van alle exchange students het beste engels kan. veel studenten horen eerst ook niet dat ik niet uit Amerika kom. Hoe mijn dagen er nu uitzien? School, slapen, dansen, slapen, eten, iets doen, slapen. EN dan weer opnieuw. Met mega veel hoofdpijn. Ik zal beginnen met dinsdag, mijn eerste schooldag.

Ik begin met de Freshmans mijn eerste dag, ja de bruggers ja, jippie... Sommige leken wel 10 en sommige leken 30. Toen we met zijn alle naar binnen liepen stonden rijden mensen voor ons te klappen. What the f. Het bleef maar doorgaan en het bleef maar doorgaan. Leuke binnenkomst voor freshmans, maar voor mij hoefde dat echt niet hoor en ik voelde me ook echt een brugger, verschrikkelijk. We kwamen uit in de gigantische gymzaal waar iedereen zijn naamkaartje moest halen en dan op de tribunes gaan zitten. Nou dat duurde al bijna een uur. In de gymzaal zijn we 2 andere exchange students tegengekomen, een meisje uit Thailand en een jongen uit Italië. Het meisje van Thailand vroeg aan mij: "Ligt Nederland dichtbij Europa?". Euhmmmmm.

Toen iedereen uiteindelijk op de tribunes zat begon er een man te praten. Best wel leuk en interactief, maar echt op bruggers gericht. Je hebt de overenthousiaste bruggers en de bruggers die helemaal niks zeggen. Er tussenin bestaat helaas niet. Na al die spelletjes met alle freshmans werden we in groepen verdeeld. Eindelijk, een beetje minder niet slimme mensen en meer oudere. Wij waren met zijn 4e bij elkaar gezet, natuurlijk bruggers, maar ook 4 juniors. En laat ik nou net ook een junior worden. Waarom geen senior? Geen idee en daar baal ik best wel van. Eerst werd ook tegen mij gezegd dat ik een senior ben en dat ik mag meelopen met graduaten, maar nu misschien dus niet. Ik ben de oudste junior die ze ooit hebben gehad, lekker dan.. Maar ik ben met mijn gastgezin nog aan het regelen dat ik toch kan meelopen, wie weet. Toen we met de juniors gingen praten vonden ze om een of andere reden alleen Nederland heel erg interessant. Sorry guys, but I am just special.

Toen gingen we weer spelletjes doen yeaahh..... We gingen elkaar beter leren kennen en een spel met een mat doen. Iedereen moest op de mat staan en zo moesten we hem proberen om te draaien. Nou, niemand deed iets. Dus wie was in charge? Deze dame. En het lukte niet en niemand hielp. Iedereen bleef stijf stilstaan. Pff, wat heb je toch aan bruggers. Uiteindelijk is het me gelukt. Toen hebben we een kleine tour door de school gehad en kregen we gratis lunch. Nou niet de vreten. Alles is super droog of heeft geen smaak. Ik neem wel zelf lunch mee van thuis.

Na de lunch mochten wij ons rooster gaan maken. ALLES ZAT VOL. Er waren zo weinig lessen meer vrij. Wat ik nu in mijn eerste trimester heb;

1. French
  2. US History
  3. Lunch
  4. Travel & Tourism Marketing
  5. American Sign Language
  6. English

American sign language was eigenlijk super gaaf vandaag. Onze docent is echt doof. Ze verstaat helemaal niks. De eerste 5 minuten was even lastig, maar daarna was het eigenlijk super gaaf. Tja, veel heb ik er niet aan, zeker niet omdat het amerikaanse sign is, maar leuk is het zeker!

Over de rest van de vakken vertel ik morgen. Ik kan alles nog veranderen als ik wil en als er plekken vrijkomen, dus het moet goed komen. Toen was de school klaar. Ik ging even naar huis, even slapen, en toen try-out voor het dansteam. Ik was super zenuwachtig, maar de meiden waren super lief, veel liever dan de coach. Na de les wilde ik iets vragen aan de coach en ze liep gewoon weg. We begonnen met stretchen, wat ik raar vind, want normaal stretch je al je warm bent, maar hun deden het als warming up. Ik was verbaast hoe lenig iedereen was, maar hoorde een paar al fluisteren, ze is echt lening. Tja sorry, ik ben gewoon flexibel. Daarna deden we trucjes. Nou, nooit van me leven had ik dat soort dingen gedaan, maar ik was zelfs beter dan een paar andere meiden van het team. We deden van alles en uiteindelijk kwamen we bij de routines aan. Dat is alleen het jammere. Ze oefenen al heel de zomer en zijn al op danskamp enzo geweest, en ik weet helemaal niks. Maar dat komt wel. Ik pakte het sneller op dan verwacht. Na de training mocht ik bij het team en kreeg ik zelfs 2 complimentjes van de meiden. Ik kreeg een blauwe rugzak met glitters en pompoms erin, met wedstrijden zijn we ook een soort cheerleaders, en een jasje. Wanneer ik de andere danskleding en de trainingsoutfit krijg, geen idee. Ik vroeg het aan de coach en ze zei oh ik mail het wel en toen liep ze weer weg. Thanks, daar heb ik veel aan. Ik weet dus helemaal niks, maar ik zit bij het team daar gaat het om!

Ik heb nog genoeg te vertellen, zo ben ik vandaag naar een baseball game geweest met de hostfamilie van Lynn, het Deense meisje, maar ik ben helemaal kapot. Mijn wekker gaat weer vroeg morgen en morgen is weer 2.5 uur danstraining. Hoe ik dat voor mekaar ga krijgen zie ik dan wel want heel mijn lichaam doet pijn. Dat vertel ik weer in de volgende blog ;)

1. Oma Hoogenboom:
    30 augustus 2018
    Hoi Dena het gaat heus wel lukken met jou hoor!maarals je nu je verhaal nu eens1keer in de week er op zet, is dat een optie?iedere dag is niet vol te houden lieverd!succes hoor😍
  2. Mam:
    30 augustus 2018
    Hi schat, dat engels praten gaat wel goedkomen. Nu vertaal je alles nog en dat is vermoeiend. Over een tijdje doe je dat niet meer en droom je zelfs in het Engels. Dan weet je, dat je de taal eigen hebt gemaakt. En junior of senior....je bent gewoon een toppertje! Knap wat je allemaal voor mekaar bokst lieve schat. Dikke kus, love mam.